www.rutgermolenkamp.com
BESTELLEN

Als je één of meerdere cd's van het Rutger Molenkamp Quartet wilt bestellen kun je mij een email sturen.

De cd's kosten 12 Euro per stuk (incl. verzendkosten binnen Nederland, 15 Euro per stuk voor verzending buiten Nederland).


Saturn Return   Rutger Molenkamp Quartet   1996/A-Records/AL 73067

Rutger Molenkamp - tenor- & sopraansax   Bill Gerhardt - Fender & piano   Richard Lems - drums   Branko Teuwen - contrabas  


tracklist:

1 - Sister Mary   (Rutger Molenkamp)
2 - El Molino   (Rutger Molenkamp)
3 - Speedin'   (Rutger Molenkamp)
4 - FreeBe   (Rutger Molenkamp)
5 - Turn Around   (Ornette Coleman)
6 - In a Sentimental Mood   (Duke Ellington)
7 - Morning Shift   (Bill Gerhardt)
8 - Portrait   (Bill Gerhardt)
9 - Karnak   (Bill Gerhardt)
10 - In Between   (Bill Gerhardt)
11 - 7 for 11   (Bill Gerhardt)
12 - Sister Mary (reprise)   (Rutger Molenkamp)

pers-quote:

"Er wordt in dit kwartet op een heel bijzondere manier gemusiceerd. Men laat de muziek ademen. Men gaat uit van het principe dat niet elke muzikant voortdurend hoeft te spelen. En de robuuste toon van Molenkamp pakt direct. Net als de de fascinerende, aan Chick Corea verwante pianosoli van Bill Gerhardt."

Ton Ouwehand, JazzNu


4 in 1   Rutger Molenkamp Quartet   1994/A-Records/ARP 73001

Rutger Molenkamp - tenorsax   Bill Gerhardt - piano   Richard Lems - drums   Branko Teuwen - contrabas


tracklist:

1 - Four in One   (Thelonious Monk)
2 - Gratitude   (Rutger Molenkamp)
3 - Step Seven   (Bill Gerhardt)
4 - What Did I Do?   (Rutger Molenkamp)
5 - Medley: Soliloquy/Epilogue   (Bill Gerhardt)
6 - Alterior Motive   (Rutger Molenkamp)
7 - When Will The Blues Leave   (Ornette Coleman)

pers-quote:

"Molenkamp speelt duidelijk zijn eigen muziek (in twee klassiekers en vijf stukken van hemzelf en z'n pianist) en bereikt dat eigen geluid niet door aanstellerig gedoe. Het is moeilijk uit te leggen, maar waarschijnlijk is het gewoon zijn hoogsteigen muzikale persoonlijkheid die je onmiddelijk in zijn spel hoort en dan is het goed."

Peter van Eijkelenburg/Rotterdams Dagblad